ابتکار: تقویت و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد اولویت دولت دوازدهم است

ارسال شده در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، توسط ایرنا

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد سبب ساز تحولات بزرگ در جامعه هستند، گفت: بر همین اساس دولت دوازدهم به موضوع سازمان‌های مردم نهاد در ابعاد مختلف بخصوص در حوزه زنان سرپرست خانوار اهمیت داده و پرداخته است.

معصومه ابتکار در نشست با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و خیران فعال در حوزه زنان که در دولت دوازدهم با معاونت همکاری و طرح های مشترک داشته اند، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد، سرمایه های بزرگ اجتماعی محسوب می شوند که سبب ساز تحولات بزرگ در جامعه هستند. به همین دلیل دولت دوازدهم به موضوع سازمان های مردم نهاد در ابعاد مختلف بخصوص در حوزه زنان سرپرست خانوار اهمیت داده و پرداخته است.

وی ادامه داد: در همین راستا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد توانمندسازی سازمان هایی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می کنند اقدامات موثری انجام داد و با برنامه ریزی، بسیاری از سازمان های مردم نهاد تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: همچنین پیش از شیوع کرونا، نشست های منطقه ای وسیع و دوره های توان افزایی برگزار شد که مورد استقبال واقع شد اما با شیوع کرونا، این دوره ها در فضای مجازی برگزار شد.

سازمان های مردم نهاد منتقل کننده مسایل اجتماعی به دولت هستند

ابتکار درباره نقش سازمان های مردم نهاد یادآور شد: سازمان های مردم نهاد با توجه به اینکه در کف خیابان و موضوع های اجتماعی حضور دارند می توانند در سیاستگذاری و بهبود سیاست ها، موثر واقع شوند، بر همین اساس تلاش کردیم سازمان های مردم نهاد را عضو کارگروه های شورای برنامه ریزی استان ها قرار دهیم تا بتوانند در  تصمیمات دولت در مقطع سیاست گذاری موثر باشند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، حضور سازمان های مردم نهاد در فعالیت های آموزشی، جذب و مشارکت در کارگاه های محلی را از دیگر نقش های موثر و برجسته این سازمان ها عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا، ۱۶۷ پروژه در قالب اولویت بندی های معاونت بخصوص در تحقق عدالت جنسیتی با این سازمان ها منعقد شد تا فعالیت های تشکل ها ذیل برنامه تحقق عدالت جنسیتی قرار گیرد.

وی یادآور شد: رصد و دیده بانی فعالیت ها یکی دیگر از نقش های برجسته سازمان های مردم نهاد است که معاونت امور زنان در این راستا همواره تلاش کرده تا گفت وگوی دو طرفه با سازمان ها برقرار کند و دیدگاه های آنان را بشنود و در برنامه‌های خود اجرایی کند.

ابتکار با تاکید بر اینکه نگاه و هدف ما استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد به شکل تخصصی است، اظهار داشت: جهت گیری تخصصی سازمان های مردم نهاد برای ما مهم است پس حرکت این سازمان ها باید به سمت تخصصی شدن باشد زیرا سازمان های مردم نهاد سرمایه های بزرگ اجتماعی هستند.

معاونت امور زنان و خانواده در چهار سال دولت دوازدهم، ۱۶۷ تفاهم‌نامه با سازمان های مردم نهاد به امضا رسانده است.

همچنین در جهت توانمندسازی این سازمان ها، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی پروژه نویسی و جذب مالی برای ۲۲۰۰ نفر از نمایندگان سازمان های مردم نهاد کرده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!