اولیا و دانش آموزان هرمزگانی نگران برگزاری امتحانات حضوری هستند

ارسال شده در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، توسط تسنیم

برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم موجب نگرانی اولیا و دانش آموزان این پایه‌ها در سراسر کشور شده است مسئله‌ای که لازم است وزارت آموزش و پرورش در آن تجدیدنظر کند.

این روزها یکی از بحث‌های داغ در فضای مجازی و حقیقی برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری است که موجب ایجاد نگرانی برای دانش آموزان و والدین آنها شده است.

این امر سبب عصبانیت این دانش‌آموزان شده و روز گذشته در بسیاری از استان‌ها شاهد تجمع دانش آموزان مقابل اداره کل‌های آموزش و پرورش بودیم اما با وجود این اعتراضات و راه اندازی کمپین #نه_به_امتحانات حضوری هنوز شاهد اقدامی از سوی وزارت آموزش و پرورش نبودیم.

همه این‌ها در حالی است که حسین شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محسن محسن حاجی میرزایی خواستار برگزاری غیر حضوری امتحانات دانش آموزان شده است.

در بخشی از نامه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان آمده است: هر چند نیت از برگزاری حضوری امتحانات، منطبق بر اهداف آموزشی و جلوگیری از خسران محصلان و آینده ‌سازان عزیز عنوان گردیده که البته در جای خود امری مهم و در خور تقدیر است، اما در مقطع فعلی که کشور با جهش سوش انگلیسی و احتمالا در روزهای آینده با سوش هندی و آفریقایی ویروس کرونا مواجه است احتمال ابتلا و سرایت را به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی به شدت بالا می‌برد لازم است در خصوص نحوه برگزاری و یا تاریخ امتحانات تجدید نظر بعمل آید.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته یافتن افرادی با کرونای جهش یافته هندی و آفریقایی را اعلام کرد که استان هرمزگان بیشترین آمار را در شیوع کرونای آفریقایی به خود اختصاص داده بود و با توجه به سوابقی که در شیوع کرونای کشور وجود دارد به احتمال نزدیک به یقین شیوع کرونای آفریقایی و هندی نیز مانند نوع قبلی آن یعنی کرونای انگلیسی رو به همه گیری حرکت خواهد کرد و برای کنترل آن چاره‌ای جز وضع محدودیت‌های بیشتر پیدا نمی‌شود.

بنابراین آنچه مسلم است ذکر این نکته است که علاج واقعه را قبل آن کردن سیره عقلا بوده و بهتر است وزارت آموزش و پرورش پا از اصرار خود برداشته و امتحانات را در بطن پیک چهارم کرونا برگزار نکند.

عماد هاشمی رئیس نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور و رئیس مجمع سفیران جوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما به نمایندگی از دانش آموزان برخی برخوردهایی که با دانش آموزان شده است را محکوم می‌کنم و در تلاش هستیم که مطالبات دانش آموزان را عملی کنیم.

وی افزود: ۱۲۰ هزار امضا برای لغو تعویق امتحانات حضوری توسط دانش آموزان جمع آوری شده است اما با این وجود وزارت آموزش و پرورش نمی‌خواهد به خواسته دانش آموزان توجهی کند و در این صورت چنانچه امتحانات به صورت حضوری برگزار شود لجاجتی آشکار است.

رئیس نهمین دوره مجلس دانش آموزی تاکیدکرد: تجربه امتحانات و کنکور سال گذشته و میزان دانش آموزانی که به کرونا مبتلا شدند بیانگر این بود که نمی‌توان به درستی پروتکل‌ها را رعایت کرد و این موضوع با وضعیت جهش‌هایی که ویروس کرونا پیدا کرده است بسیار خطرناک است.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش امتحانات دانش آموزان بعد از عیدفطر برگزار می‌شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!