شناسایی ۵ مورد ابتلای قطعی به ویروس آفریقایی در هرمزگان

ارسال شده در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از شناسایی ۳۵مورد مشکوک به کرونای آفریقای جنوبی خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: هر ۵ مبتلای قطعی به ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی، از شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان هستند، که در مرحله نخست این نمونه ها در آزمایشگاه مرجع استان توسط دکتر حامد گوکلانی تنها ویروس شناس استان با استفاده از روش های توالی یابی ژنی شناسایی و جهت تایید نهایی به آزمایشگاه تهران ارسال شد.

دکتر نوروزیان افزود: با توجه به مشاهده سوش های جدید ویروس کرونا در کشورهای همجوار تیم های بهداشتی با حساسیت ویژه اقدام به انجام نمونه گیری از موارد مشکوک و علامت دار نموده که در روزهای اخیر با کشف ۳۵ مورد کرونا مثبت همگی در آزمایشگاه مرجع استان مورد بررسی لازم از لحاظ کرونا جهش یافته قرار گرفتند که با توجه به تغییرات محسوسی که در این نمونه ها مشاهده شد از نوع کرونای آفریقای جنوبی تشخیص داده شدند که برای تایید نهایی به تهران ارسال شد.

وی عنوان کرد: در پیگیری های اپیدمیولوژی اخیر مشاهده شد که این ۵ نفر در مراسم عروسی و دورهمی های مختلف شرکت کرده اند که متاسفانه ۳۵ نفر دیگر نیز درگیر این بیماری هستند و به نظر می رسد همگی از نوع این ویروس جهش یافته آفریقایی باشند که در حال بررسی است.

نوروزیان بیان کرد: در سایر شهرستانها نیز موارد مثبت از لحاظ سوش آفریقایی مورد بررسی قرار می گیرد که تا کنون مواردی از این نوع مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: یکی از ۳۵ نفر به بندرعباس نیز تردد داشته است و یکی از این افراد نیز از شهرستان بندرلنگه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال شناسایی افرادی که با این ۳۵ نفر در ارتباط بوده اند هستیم.

دکتر نوروزیان ابراز  کرد: موارد شناسایی شده در نقطه تلاقی سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر می باشد به نظر می رسد افراد مورد نظر در بین این سه استان تردد داشته اند و کارشناسان بهداشتی استانهای بوشهر و فارس نیز اقدامات اپیدمیولوژی و مراقبتی خود را با توجه به حساسیت موضوع آغاز کرده اند.

پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشکوک بودن ۳۰ تن به این نوع ویروس در هرمزگان گفته بود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!