هر سه دقیقه یک نفر مبتلا به کرونا در استان

ارسال شده در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

در سومین روز از اردیبهشت ماه با فوت یک نفر دیگر بر اثر کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و 99 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط زنده اینترنتی با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: فوتی ها یک مرد 75 ساله از بندرعباس بود.

دکتر فاطمه نوروزیان با بیان اینکه اکنون در مجموع 461 نفر در بیمارستان های استان تحت مراقبتند افزود: از مجموع بستری ها، 70 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال 20 نفر از آن‌ها وخیم است.

وی گفت: آمار بستری ها در این هفته نسبت به هفته قبل افزایش 7 درصدی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه آمار مراجعین سرپایی نیز افزایش داشته افزود : مبتلایان به کرونا در بسیاری از شهرستان های استان همچنان روند افزایشی دارد ، این آمار در بندرعباس، قشم، میناب، بستک، بشاگرد جاسک و بوموسی روند بیشتری به نسبت دیگر شهرستان های استان دارد.

دکتر نوروزیان به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا هم اشاره کرد و گفت: در دو هفته اخیر هر سه دقیقه یک نفر به کرونا مبتلا شده است و در روز 30 فروردین نیز با شناسایی ۶۴۱ بیمار تست مثبت، رکورد بیشترین مورد مثبت شناسایی شده از ابتدای اپیدمی تا کنون در استان، در یک روز نیز شکسته شد و به ثبت رسید.

وی ابراز امیدواری کرد که با اعمال دقیق تر محدودیت ها و همچنین همکاری بیشتر مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در روزهای آینده شاهد مهار روند رو به رشد این بیماری در استان باشیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!